Over ons - Vacatures

Vacature: Nieuwe Directeur

BeterBuren zoekt: Directeur voor 32 uur

Stichting BeterBuren:
is DE organisatie op het gebied van buurtbemiddeling en actief in 11 gemeenten in en rondom Amsterdam. Wij zoeken i.v.m. het vertrek van de huidige directeur een opvolger die met enthousiasme leiding aan de organisatie kan geven.

Buurtbemiddeling is meer en meer een algemeen geaccepteerd en bekend hulpmiddel bij burenoverlast. BeterBuren draagt laagdrempelig bij aan het voorkomen van escalatie van burenproblemen. Convenantpartners en andere verwijzers werken daarom graag met BeterBuren samen, zodat zij zich kunnen focussen op hun kerntaken. Samen met de 250 vrijwillige buurtbemiddelaars lossen we een groot aantal burenproblemen op (circa 2500 aanmeldingen per jaar).

Als Directeur:

heb je de algehele leiding over de organisatie. Vanuit deze eindverantwoordelijkheid zorg je voor de uitvoering en kwaliteit op het gebied van buurtbemiddeling, alsook voor een gezonde financiële bedrijfsvoering met een jaarlijks budget van circa 1 miljoen en het HRM beleid. Je stuurt een bevlogen team van 12 medewerkers aan, die samen met de 250 vrijwilligers de uitvoerende werkzaamheden verrichten.

Als directeur ben je het boegbeeld van BeterBuren. Je hebt een scherpe blik, bent innovatief en ondernemend, ook in het aangaan van samenwerkingen. Je doorziet waar nieuwe kansen liggen en beweegt op sensitieve wijze binnen de organisatie en het netwerk. Daarbij kun je strategisch beleid ontwikkelen en snel schakelen tussen operationele uitdagingen en strategische beslissingen.
Als directeur leg je verantwoording af aan het bestuur, die ook fungeert als sparringpartner op strategisch, financieel en operationeel vlak. Daarnaast onderhoud je op bestuurlijk niveau een groot netwerk zowel lokaal als landelijk.

Als directeur van BeterBuren ben jij iemand (die):

  • beschikt over bestuurlijke vaardigheden, ervaring met organisatie-, personeels-, financieel- en kwaliteitsbeleid en oog heeft voor de interne organisatie;
  • open en toegankelijk is voor de medewerkers;
  • gemakkelijke kan schakelen tussen interne, externe, strategische en operationele vraagstukken en ontwikkelingen kan vertalen in beleid;
  • de toegevoegde waarde van vrijwilligersinzet en buurtbemiddeling breed voor het voetlicht kan brengen;
  • een rolvaste verbinder is, zowel intern (team, bestuur) als met relaties in het werkveld (in 11 gemeenten, landelijk, subsidieverstrekkers);
  • met kennis en ervaring van planning & control cyclus en bedrijfsvoering;
  • gemakkelijk meerdere uitvoeringstaken en het team van 12 medewerkers aanstuurt en hierover rapporteert aan het bestuur.

Daarnaast herken je je in de volgende persoonlijke kenmerken:

  • een warme persoonlijkheid en een natuurlijk leider die gericht stuurt op samenwerking;
  • politiek-bestuurlijk sensitief en een echte netwerker;
  • je kunt ruimte geven en ook kaders stellen;
  • transparant, authentiek en betrouwbaar;
  • ervaring als eindverantwoordelijke;
  • aantoonbare ervaring met subsidieaanvragen en fondsenwerving is een pre;
  • vaardigheden om problemen te analyseren en op te lossen;
  • stressbestendig;
  • kennis heeft van (ontwikkelingen) in het sociaal en veiligheid domein.

BeterBuren bied je:

  • een gedreven team;
  • enorme voldoening door je samen met het team en de vrijwilligers in te zetten voor alle bewoners die in ons werkgebied burenoverlast ervaren waardoor hun woonplezier onder druk staat;
  • een community aan partners waar wij nauw mee samenwerken en die zich allemaal inzetten voor een leefbare woonomgeving;
  • arbeidsvoorwaarden conform de cao Sociaal Werk. Afhankelijk van je kennis en ervaring word je ingeschaald in schaal 13.
  • een jaarcontract met de intentie om het contract om te zetten naar onbepaalde tijd.

Sollicitatieprocedure:

Enthousiast? Voor inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met Bente London, de huidige directeur. Bereikbaar op 06-13405195.
Je interesse kun je kenbaar maken door je CV en motivatiebrief vóór 23 februari te sturen naar bente.london@beterburen.nl t.a.v. de sollicitatiecommissie.

Omdat we als geen ander begrijpen hoe belangrijk het is om je thuis te voelen in een nieuwe job, mag je in de sollicitatieprocedure een ochtend meelopen om te kijken of het klikt.

De gesprekken zijn gepland op 7 maart (1ste ronde) en 14 maart (2de ronde). Bij de gesprekken is een afvaardiging van de medewerkers betrokken.

Een referentiecheck en/of assessment kan deel uit maken van de procedure.

Voor de hele functieomschrijving zie functieomschrijving

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld