BeterBuren zoekt een nieuw bestuurslid: Een ervaren penningmeester (onbezoldigde functie)
Wil jij je financiële kennis inzetten voor een organisatie met een sterke maatschappelijke impact in Amsterdam, Amstelland en de Zaanstreek e.o.? Stichting BeterBuren zoekt een penningmeester met hart voor buurtbemiddeling en bij voorkeur ervaring met subsidierelaties en sociaalmaatschappelijk domein.
Over BeterBuren
- Stichting BeterBuren is opgericht in 2004.
- We lossen burenconflicten op door buurtbemiddeling met gecertificeerde vrijwilligers, in Amsterdam, Amstelland (Aalsmeer, Amstelveen, Uithoorn, Ouder-Amstel), Edam-Volendam, Landsmeer, Oostzaan, Waterland, Wormerland en Zaanstad.
- BeterBuren is CCV-gecertificeerd, heeft ANBI status en hanteert het Good Governance-model voor toezicht, transparantie en verantwoording.
- De stichting werkt samen met gemeenten en woningcorporaties via convenanten.
- Er zijn 14 vaste medewerkers en een directeur in dienst, ca. 250 vrijwilligers die bemiddelen, en ongeveer 4 bestuursleden (onbezoldigd) naast de penningmeester.
Wat ga je doen als penningmeester bij BeterBuren?
Binnen BeterBuren vervul je de rol van penningmeester in het bestuur, met verantwoordelijkheden specifiek passend bij de huidige structuur, werkwijze en financieringsverbanden van de organisatie.
Je taken omvatten onder andere:
- Jaarlijkse begroting controleren in samenspraak met directie;
- Controleren dat middelen van gemeenten / corporaties en andere financiers toereikend zijn voor de afgesproken dienstverlening;
- Financiële rapportages controleren voor het bestuur, directie én externe financiers zoals gemeenten, corporaties en subsidies.
- Overzien bankzaken;
- Meedenken en adviseren bij beleidskeuzes op financieel vlak, bijvoorbeeld bij uitbreiding van diensten.
- Toezicht op de processen betreffende accountants, audits en rapportageverplichtingen richting stakeholders.
Wie ben jij?
Je bent een bestuurder met relevante ervaring, je hebt affiniteit met de missie van BeterBuren.
Verder:
- Beschik je over ervaring in financiën (bijv. als penningmeester, financieel beheer, controller, accountant) en ben je bekend met de eisen die financiers zoals gemeenten en corporaties kunnen stellen;
- Heb je inzicht in subsidiestromen, verantwoording en rapportages;
- Affiniteit met het sociaal-maatschappelijke domein, leefbaarheid en buurtbemiddeling:
- Heb je begrip van wat het betekent om met vrijwilligers te werken en met maatschappelijke partners zoals gemeenten en woningcorporaties;
- Nauwkeurig, betrouwbaar, integer, met analytisch vermogen; je kunt financiële informatie helder communiceren naar bestuur, directie en stakeholders;
- Goede samenwerkings- en adviesvaardigheden.
Wat bieden wij?
- Een betekenisvolle rol binnen een betrokken bestuur van een maatschappelijke organisatie met zichtbare impact in Amsterdam & regio;
- De mogelijkheid je financiële expertise in te zetten voor een betere samenleving en leefbaarheid;
- Werken in een transparante organisatie met hoge normen voor goed bestuur;
Enthousiast geworden?
Voor inhoudelijke vragen over de functie kun je terecht bij Claudia Helsloot, directeur. Bereikbaar via claudia.helsloot@beterburen.nl of 06-13750829.
