Over ons

Wie zijn wij

Stichting BeterBuren is opgericht in 2004. BeterBuren lost burenconflicten op door middel van buurtbemiddeling door gecertificeerde bemiddelaars. Wij bemiddelen in Aalsmeer, Amstelveen, Amsterdam-Weesp, Edam-Volendam, Landsmeer, Oostzaan, Ouder-Amstel, Uithoorn, Waterland, Wormerland en Zaandam.

De Stichting is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel reg.nr. 34192878. Daarnaast heeft BeterBuren  een ANBI status (Algemeen Nut Beoogende Instelling) registratienummer 8136.98.534. Financieel verslag 2023 volgens ANBI richtlijnen.
Voor de medewerkers wordt de CAO Sociaal Werk toegepast. De circa 250 vrijwilligers en 7 bestuursleden ontvangen geen vergoeding.
BeterBuren is door het CCV erkend als gecertificeerde instelling buurtbemiddeling en voldoet daarmee aan alle kwaliteitscriteria die zijn gesteld. https://beterburen.nl/wp-content/uploads/2023/06/Erkenning-CCV.pdf

Directie en bestuur

Claudia Helsloot is de directeur van BeterBuren.

Het Toezichthoudend Bestuur bestaat uit de volgende leden:

  • Voorzitter: vacature
  • Penningmeester: Jan Gerritse
  • Algemeen lid: Marjolein Hendriks
  • Algemeen lid: Marjolein Dekker
  • Algemeen lid: Jos van der Lans
  • Algemeen lid: Fatiha Setta
  • Algemeen lid: Kim Ronner

Good Governance

BeterBuren vindt goed stichtingsbestuur (Good Governance) belangrijk en hanteert het Good Governancemodel Toezichthoudend bestuur Sociaal Werk van de MOgroep. Dit model bevat normen voor goed bestuur en toezicht, transparantie, externe verantwoording en financiële beheersing. Hiermee voldoet de organisatie aan de Wet Bestuur en Toezicht Rechtspersonen (WBTR) die per 1 juli 2021 van kracht is.

Als stichting zetten wij gemeenschapsgeld in om onze doelen te bereiken. Hiervoor leggen wij jaarlijks verantwoording af aan onze financiers.
Bent u geïnteresseerd in wat BeterBuren bereikt, bekijk hier het Jaarverslag 2023.


Klachten/klokkenluidersregeling

Klachten kunnen ingediend worden volgens de Klachtenregeling. Het doel van deze regeling is de kwaliteit van onze inzet te bevorderen.

Heeft u redelijke vermoedens van onregelmatigheden, respectievelijk van misstanden binnen de organisatie, dan kunt u hiervan melding maken volgens de Klokkenluidersregeling.

Wanneer u gebruik wilt maken van de klachten- of klokkenluidersregeling, kunt u mailen naar:
– de directeur claudia.helsloot@beterburen.nl;
– betreft het de directeur, dan kunt u dit melden bij de voorzitter van het bestuur.